Untuk hujung minggu berlayar baru-baru ini di Derwent Reservoir, kami menginap di Best Western Beaumont Hotel di bandar pasar Humber di Northumberland. Kami sering melepaskan Hexham dari Cumbria ke utara-timur sepanjang A69, tetapi jarang mempunyai banyak masa untuk berbelanja di sana. Sebelum ini telah dianugerahkan gelaran 'bandar pasaran kegemaran England' dalam majalah Country Life, Hexham terletak berdekatan dengan sempadan antara England dan Scotland, dan ia sebenarnya bernilai menghabiskan beberapa hari di sana.

bw-beaumont-hotel

Selamat datang

Sebelum kedatangan kami di hotel, kami telah menelefon ke hadapan kerana kami berjalan agak lewat dan ditempah untuk makan malam pada petang itu. Kami yakin bahawa ini bukan masalah dan, pada saat ketibaan, disambut hangat dan diberitahu untuk membuat perjalanan kami untuk makan malam dalam waktu kita sendiri. Kami segera merasa bahawa tiada apa-apa yang terlalu banyak masalah. Kami juga ditanya sama ada kami berjaya memarkir OK. Kerana ia berlaku, kami tidak mempunyai masalah parkir di ruang di seberang pintu masuk hotel pada setiap kesempatan yang kami perlukan, tetapi hotel ini mempunyai tempat letak kereta sendiri juga.

Bilik

Kami tinggal di dua bilik di tingkat dua: Bilik 22, yang memandang ke arah Sele (salah satu daripada tiga taman awam di Hexham) ...

bw-beaumont-hotel-room-22

bw-beaumont-hotel-room-22-seating-area

... dan bilik 'Hadrian' yang tidak menghiraukan gereja Methodist di sebelahnya.

bilik bw-beaumont-hotel-hadrian

(Sila maafkan starbursts pada imej ini - Saya tidak menyedari kamera berada dalam mod itu!)

Hotel ini tidak mempunyai bilik keluarga sehingga kami meminta dua bilik kembar agar kami dapat menemani salah satu anak kami, dan bukannya mereka tinggal di bilik sendiri.

Bilik mandi

Setiap bilik mempunyai en suitenya yang bersih - bilik 22 mempunyai pancuran mandian, manakala bilik Hadrian mempunyai tab mandi.

bilik mandi bw-beaumont-hotel

Kemudahan

Kami makan di Restoran Park di hotel setiap malam dan menikmati makanan kami di sana.

ruang makan-hotel-makan-bw-beaumont

Kami akan mengesyorkan puding hitam dan bungkusan pancetta dengan sos tomato dan herba dari permulaan.

bw-beaumont-hotel-starter

Juga crottin keju mini kambing hangat dengan kompos blueberry melanda tempat.

bwbeaumont-hotel-starter

Dari induk, cuba madu dan oren yang itik berlapis hias dengan bayam telur goreng dan lada merah dan kentang sautéed.

bw-beaumont-hotel-utama

Untuk pencuci mulut, cokelat coklat hangat dengan ais krim vanila adalah kegemaran bulat.

bw-beaumont-hotel-pencuci mulut

Sentuhan baik lain

Kami menyukai lokasi hotel dan, terutamanya, Hexham, yang indah dan sangat mudah berjalan-jalan, dengan semua kemudahan bandar dalam jarak berjalan kaki dari hotel.

hexham

Salah satu tarikan utama di bandar ini - Hexham Abbey - hanyalah sebuah lempengan batu dari hotel, di hujung jalan.

hexham-abbey

Pelawat adalah dialu-alukan dan, acara dan perkhidmatan yang dibenarkan, biara dibuka dari jam 9.30 pagi hingga 5 petang setiap hari. Ia bermula dari 674 AD dan mengalu-alukan lebih 100,000 pelawat setiap tahun.

hexham-abbey-interior

Seperti yang dinyatakan, sebab perjalanan kami adalah untuk menghadiri acara pelayaran di Derwent Reservoir dan kelab berlayar hanya 20 minit memandu dari hotel.

derwent-reservoir

rs-feva-on-derwent-reservoir

Kos

Bilik-bilik bermula dari hanya £ 90 (bilik sahaja, kadar pembelian maju).

Yang terbaik

Salah satu bit terbaik tentang hotel untuk kami adalah kakitangan. Walaupun agak kakitangan muda untuk sebahagian besar, kami mendapati semua orang menjadi sangat ramah dan menampung, dari dialu-alukan di resepsi hingga menunggu kakitangan di restoran. Ia dibuat untuk suasana santai dan bersahaja yang sering hilang dari banyak hotel.

Keputusan akhir

Walaupun tidak di liga hotel bintang lima yang kami telah tinggal di (ia tidak ditetapkan), Best Western Beaumont Hotel sangat selesa, baik pada apa yang ia lakukan dan kredit kepada jenama Best Western. Ia baru-baru ini menukar pemilikan, dan pemilik baru Roger dan Magdalena berminat untuk mendengar apa-apa maklum balas menjelang pengubahsuaian yang dirancang. Kami berharap mereka dengan usaha baru mereka!