"Ketika kami pertama kali berpindah ke Perancis dan rakan-rakan Amerika kami datang untuk melawat, mereka sering mengulas bahawa mereka akan menurunkan berat badan walaupun makan tiga hidangan sehari sehari seperti yang dilakukan Perancis," kata Libby Pratt, 53, pengasas kem latihan kecergasan mewah yang berpusat di bastide zaman pertengahan Lauzerte, Tarn dan Garonne. "Dan begitulah asal usul kami dengan idea Camp Biche. Makanan tidak boleh menjadi musuh. Sekiranya anda berjalan satu jam sehari, jangan makan di antara makanan dan makan bahagian-bahagian yang sungguh-sungguh, anda boleh kekal dalam bentuk tanpa merosakkan diri sendiri. "

Berat badan tanpa kekurangan? Kedengarannya terlalu baik untuk menjadi kenyataan. Saya membuat keputusan untuk mencubanya.

Penginapan

Mewah. Camp Biche HQ adalah sebuah rumah batu besar dengan halaman cantik lengkap dengan kolam renang yang dipanaskan dan kerusi berjemur. Suasana adalah sangat banyak untuk tinggal bersama kawan (kaya) di kawasan luar bandar dan bukan di dalam sebuah hotel. Lima bilik tidur adalah berbeza dan mempunyai katil Perancis dan armoires di atas lantai lantai yang dilucutkan dengan karpet. Tidak ada nombor di pintu bilik tidur dan tiada kunci di dalam kunci - sebaliknya papan hitam kecil dengan nama setiap tetamu dihidangkan di luar setiap bilik. Bilik-bilik mandi dihidangkan dengan produk mandi Caudalie, tabir surya Avene serta jubah toweling putih yang lembut dan sandal spa. Di tingkat bawah ada ruang makan besar dengan tempat api terbuka yang besar, sebuah perpustakaan yang lengkap dan dapur yang bersahaja.

Jadual harian

Sulit. Jurulatih kecergasan Elsa mengetuk pintu saya setiap pagi pada jam 6.30 pagi dan jam 6.45 pagi, saya telah memulakan senaman abs di ruang latihan yang menghadap ke ladang dan bukit-bukit di rantau ini. Di kelas pertama kami melakukan 218 crunches, yang kelihatannya agak banyak jadi saya terkejut mendapati bahawa ini meningkat secara bertahap setiap hari sehingga pada akhir minggu, kami melakukan hampir 1,000. Crunches dilakukan dalam set 18 untuk mantra "Saya suka dan menghargai badan saya untuk semua yang ia lakukan untuk saya" yang diucapkan oleh Elsa. Beratus-ratus reps perut terdengar lebih keras daripada itu (jujur!) - kerana kita melakukan empat jenis masalah dengan empat nafas dalam antara setiap set, ia tidak begitu buruk seperti yang saya harapkan. Kelas toning sejam yang berikut adalah lebih sukar - pada hari pertama saya berasa sedikit sakit dan ringan tetapi pada masa yang akan datang ia tidak begitu buruk. Hanya apabila kelas selesai, kami dapat sarapan pagi.

Pada pukul 8.45 pagi, kami berangkat untuk kenaikan 15km. Kenaikan bermula sama ada secara langsung dari Lauzerte atau dari desa Albas yang cantik di jabatan yang terletak di Lot, sekitar 30 minit perjalanan jauhnya. Kenaikan semakin keras dan lebih curam seiring dengan kemajuan minggu tetapi mengambil pemandangan menakjubkan termasuk kebun-kebun anggur, hutan, ladang gandum yang tersebar popok dan kampung-kampung yang lucu. Kenaikan saya, sementara tidak dapat disangkal cantik, adalah sebahagian yang paling sukar hari ini. Mereka berlaku pada waktu pagi supaya cuaca sejuk dan saya memilih untuk mendaki dengan perlahan kedua-dua kumpulan tetapi walaupun pada akhir setiap berjalan, otot paha saya menjerit. Nampaknya hampir tidak dapat difahami bahawa saya akan dapat menguruskan lebih banyak latihan pada sebelah petang.

Namun, saya lakukan. Selepas makan tengahari, jika kita bernasib baik, terdapat sekitar setengah jam ganti untuk laze oleh kolam sebelum aqua-aerobik bermula yang pelik kerana ia mungkin bunyi, saya mendapati tonik sebenar untuk kaki sakit saya. Walaupun sangat menggoda untuk terus berbaring di bangku di halaman perangkap matahari (dan tidak ada yang akan memaksa saya masuk ke kolam renang jika saya memutuskan untuk berbuat demikian) sebaik sahaja saya berada di dalam air, otot saya mula berehat dan saya berasa lebih baik dengan serta-merta. Latihannya agak lembut dan kesejukan air membuat mereka tidak terlalu memenatkan, tetapi saya masih keluar dari kolam seperti saya telah melakukan beberapa kerja. Terdapat kira-kira 15 minit selepas itu untuk mendapatkan kering dan berubah sebelum satu jam pilates diikuti dengan satu jam yoga - sangat dialu-alukan untuk menguatkan otot saya yang lelah dan terlalu banyak. Ia adalah keseimbangan yang sempurna untuk melakukan kenaikan pagi dan dua jam terbang.

Kemudian mengikuti sedikit yang terbaik hari ini - urut selama satu jam - Camp Biche mempunyai dua bilik urutan yang tenang dan berdedikasi. Selepas itu, aperitif, makan malam dan katil - dan kemudian ia bermula sekali lagi pada hari berikutnya.

Makanan dan minuman

"Kami menyukai orang yang datang ke meja lapar dan berpuas hati," kata Craig Resnick, 57, suami Libby dan pengasas bersama Camp Biche. Mereka mengikuti etos Perancis tiga makanan yang baik setiap hari dengan aperitif atau dua dan wain dengan makan malam dengan hanya satu perbezaan - Kem baru-baru ini telah menjadi vegan. Walau bagaimanapun, dengan banyak saus berkrim, vinaigrettes yang lazat, kursus utama yang hangat dan makanan pencuci mulut yang hebat, saya mendapati saya tidak kehilangan daging sama sekali.

Gambar ihsan Adam Kochanowicz

Sarapan pagi adalah sama setiap hari, granola buatan sendiri dengan yoghurt dan buah-buahan soya, dengan teh atau kopi (versi penuh berkafein, tentu saja.) Makan tengah hari adalah biasanya sup sedap dengan roti besar roti tomato di sebelah atau sayuran hidangan pasta diikuti dengan smoothie buah.

Champagne dihidangkan sebelum makan malam setiap malam bahawa tetamu tiba yang dalam tiga hari saya berada di sana, berlaku setiap hari. Kursus pertama termasuk salad asparagus dan artichokes panggang yang diikuti dengan sup kek coklat.Entrées adalah vegan namun lazat dan mengisi seperti patties chickpea dengan guacamole dan couscous atau diasinkan tauhu dengan nood gaya Asia, diikuti oleh pencuci mulut yang termasuk epal runtuh, kek roti, kek dan buah-buahan direndam liqueur. Selain dari tengah-tengah melalui kenaikan pada hari pertama, saya tidak berasa lapar sama sekali.

Kehilangan berat badan

Purata penurunan berat badan untuk seorang lelaki yang menghabiskan seminggu penuh di Camp Biche adalah lapan pound dan untuk wanita, empat pound - tetapi ini berbeza-beza mengikut membina, usia dan tahap kecergasan. Walau bagaimanapun, Libby berminat untuk menekankan bahawa ia adalah kehilangan lemak dan kehilangan inci yang lebih penting dari segi kesihatan, dan kem ini mempunyai beberapa statistik yang mengagumkan di sini. Pada minggu saya berada di sana, seorang wanita kehilangan 40% daripada jumlah lemak badannya, manakala seorang lagi kehilangan empat inci penuh dari pinggangnya.

Para pelanggan

Camp Biche mempunyai pelanggan yang benar-benar antarabangsa. Rakan-rakan saya termasuk seorang Itali yang kini tinggal di Switzerland, seorang Jerman yang kini tinggal di London, seorang wanita dari Rusia yang tidak berbahasa Inggeris atau Perancis dan dua peguam dari Ireland. Selain daripada pasangan, semua orang adalah wanita dan melancong sahaja. Kebanyakan mereka telah menempah untuk meningkatkan tahap kecergasan mereka atau hanya menikmati cuti yang aktif dan bukannya kerana mereka mahu menurunkan berat badan. Camp Biche juga sangat popular dengan orang Amerika - satu kewarganegaraan yang tidak cenderung untuk menempah sangat kerap ialah Perancis.

Keputusan itu

Camp Biche adalah cara yang cemerlang untuk memulakan cara hidup yang lebih sihat. Saya tinggal selama tiga hari, kehilangan hampir dua pon dan dua inci dari pinggang saya, dan saya tidak mahu membatalkan kerja yang baik sebaik sahaja saya pulang ke rumah. Jadi saya cuba mengikut cara Perancis dengan tiga hidangan yang baik (dan wain dengan makan malam) tanpa apa-apa di antaranya tetapi juga telah memotong kembali pengambilan roti saya, yang saya telah masuk ke dalam tabiat buruk makan terlalu banyak sejak kami tiba di Perancis dua tahun lalu. Seperti kata Libby: "Berat badan bukan sains roket. Berjalan satu jam sehari dan jangan makan makanan yang keluar dari satu paket. "Itu tidak terlalu kuat, bukan?

Kursus Tanda Tangan Kickstart di Camp Biche berharga 4,375 euro selama tujuh malam.